Káros és negatív viselkedések leállítása a Hemi-Sync® segítségével – addiktív és kompulzív minták megszüntetése az együttérzésen keresztül

Hivatalos TMI Programok



Magyarországon jelenleg elérhető hivatalos TMI Programok:

– A Tudat Feltárása Workshop®

* A kínálat hamarosan tovább bővül

Nicoara Iván  – TMI Magyarország akkreditált oktatója

Következő TMI Programok


Mire számíthat


Mire számíthat vasárnap délután, amikor elköszönünk egymástól? Milyen változásokat fog tapasztalni?

Nem lehet általánosítani, mindenkire más hatással van ez a két nap, de azt elmondhatjuk, hogy Február 11-én hétfőn nem úgy megy munkába, mint eddig. Olyan érzések fognak önben kavarogni, melyekkel eddig lehet nem is találkozott. Csupa pozitív gondolatok lesznek ezek, és egyre inkább ezen érzéseknek a hatalmába szeretne kerülni, elmélyülni bennük. Arra fog vágyni, hogy ezeket a gondolatokat minél többször érezhesse, hiszen új energiákat adnak számára. Persze, csak ha hagyja. Ehhez a pozitív változáshoz mi csak az utat mutatjuk meg és az eszközt adjuk. A többi fontos összetevő már csak önön múlik.


Káros és negatív viselkedések leállítása a Hemi-Sync® segítségével – addiktív és kompulzív minták megszüntetése az együttérzésen keresztül



A legtöbbünk csinál olyan dolgokat, melyeket igazából nem szeretnénk és mégis újra és újra megtesszük. Túl sokat ehetünk, túl sok időt tölthetünk a TV előtt, vagy olyan dühösek lehetünk, hogy szinte felrobbanunk, vagy lehet akár bármilyen más ehhez hasonló káros függőségünk is.

Talán képesek vagyunk ezeket a viselkedéseket bizonyos határokon belül tartatni annak érdekében, hogy ne legyenek túl zavaróak a saját és mások életére nézve, de az is lehetséges, hogy erre nem vagyunk képesek.

Gyakran képesek lehetünk hosszú időre abbahagyni ezeket a viselkedéseket, de sokszor végül ismét előjönnek. Ha teljesen őszinték szeretnénk lenni, akkor be kell hogy valljuk, hogy igazából nem tudjuk őket teljes mértékben kontrolálni, hiszen úgy döntöttünk hogy az adott viselkedést abbahagyjuk, de mégis mindig újra és újra engedünk neki.

A minta

Nézzük meg, hogy mi az ami tipikus az ilyen viselkedések körében: Van egy viselkedés ami ránk jellemző de úgy gondoljuk, hogy ez káros vagy nem egészséges, ezért úgy döntöttünk, hogy megszabadulunk tőle.

Az élet gyakran kemény, nehéz és egyben stresszes, így van hogy rosszul érezzük magunkat. Mivel szeretnénk csökkenteni szenvedéseinket, ezért a legjobb erőfeszítéseink ellenére is visszafordulunk azon szokásos viselkedéseinkhez, amiktől meg akartunk szabadulni, hiszen annak ellenére hogy károsnak gondoljuk attól még a múltban segítettek nekünk abban, hogy  jobban tudjuk érezni magunkat.

Így ezek a viselkedések enyhülést nyújtanak számunkra, de mivel gyakran maga a viselkedés önmagában romboló, és mivel kényszeresen végezzük őket, ezért még rosszabbnak és még stresszesebbnek fogjuk magunkat érezni.

Hogy miért? Mert megtettünk valamit, amiről előtte úgy döntöttünk, hogy többé nem tesszük meg, ezért megbüntetjük magunkat azzal, hogy rosszul érezzük magunkat, és úgy gondoljuk, hogy ez a továbbiakban meg fogja akadályozni azt, hogy ezeket a káros viselkedéseket újra megtegyük. Tehát fogadalmat teszünk, hogy többet nem fogjuk ismét elvégezni ezeket a káros viselkedést. Viszont ha az életünk ismét nehézzé válik, és nyomás kezd nehezedni a vállainkra, akkor ismét rosszul fogjuk érezni magunkat, és végül újra engedünk a nem kívánt viselkedéseknek.

Azok az emberek, akik az addikció-helyreállítás területen dolgoznak, azt mondják, hogy a függőség megteremti a feltételét annak, hogy függőséget hozzunk létre.

A folyamat megszakítása

A kérdés az, hogy hogyan tudjuk megszakítani ezt a körkörös folyamatot? Egy folyamat esetén, ha megzavarjuk bármelyik részét, azzal lehetséges hogy megzavarhatjuk a teljes folyamatot.

A folyamat azon részére szeretném felhívni a figyelmet, ahol magunkat büntetjük, hiszen úgy gondolhatjuk, hogy ezzel megakadályozzuk azt, hogy ezt a nem kívánt viselkedést ismét megtegyük. A kultúránkba annyira beágazódott ez az elképzelés, hogy büntetéssel változást tudunk elérni egy kívánt viselkedés felett, hogy többnyire észre sem vesszük, hogy mi magunkkal ugyan ezt csináljuk.

Sajnos társadalmukban továbbra is egy vitatott kérdés, hogy büntetéssel valóban tudunk-e befolyást gyakorolni egy viselkedés felett, viszont ezzel sajnos pontosan az ellenkező hatást érjük el  – minél inkább büntetjük magunkat ha valamilyen kényszeres módon cselekszünk, annál valószínűbb, hogy megkönnyebbülést keresünk a büntetés alól pontosan ugyanabban a kényszeres viselkedésben.

Önmagunk büntetése nem működik

Mindenféle úton és módon büntetjük magunkat, de a leggyakrabban a szégyent és a bűntudatot használjuk magunk ellen. Itt csak egy lényeg van, mégpedig az hogy nem működik!

Ráadásul ez a folyamat nyomorúságossá tesz bennünket, és megnehezíti azt, hogy egyértelműen gondolkodjunk.

Nincs szükségünk arra, hogy rosszul éreznünk magunkat ahhoz, hogy megváltoztassuk a viselkedésünket. Változást sokkal könnyebben és bölcsebben elérhetünk önkorbácsolás nélkül!

Figyelj oda

Megváltoztatni egy életen keresztül belénk ivódott önkorbácsolást viszont sokszor könnyebb mondani, mint megcsinálni.Az első lépes az, hogy figyelj oda. Figyelned kell arra, hogy mikor kezded el az önbüntetést annak érdekében, hogy meg tudd állítani.

A régi szokások lassan múlnak el, így folyamatosan figyelned kell őket és folyamatos vissza kell térned rájuk miután megfeledkeztél a megfigyelésükről (és miután ismét megfeledkeztél, hogy megfeledkeztél a megfigyelésükről), mert ez gyakran előfordul.

Együttérzés és figyelem

Gyakran azonban, még akkor is, ha észreveszed, és tudatosan nem bünteted meg magad, a szégyen és a bűntudat megjelenik, mert ezt a hitet a legnehezebb elengedni. Ilyenkor jön jól az együttérzés és a tudatosság.

Sok mindent elmondhatunk a tudatosságról, de lényegében arról van szó, hogy tudatos maradj, és a jelenben éld az életed. Ha ezt megteszed akkor, amikor érzékeled hogy valamilyen módon bünteted önmagad, akkor létre tudsz hozni egy kis távolságot a tudatos éned és a saját magadat büntető szokás között. A régi szokás (az önbüntetés) még mindig működhet tovább, de már nem fogod a „saját” részednek érezni. Lehetséges, hogy továbbra is jelen lesz a szégyen és a bűntudat, de már nem fogod azt érezni, hogy mindez szükséges, hasznos vagy hogy megérdemelt. Kis különbségnek tűnhet, de valójában ez hozza el az igazi változást. Szégyen és bűntudat jelen lehet, de már nem azonosulsz vele.

Most már együtt érezhetsz azon részeddel, mely szégyent és bűntudatot érez, vagy más módon szenved. Együtt érezhetsz azzal, ahogyan megbántódtál, és ami miatt azt érzed, hogy büntetned kell magad. Ahogy megjelenik az együttérzés ezekben a szenvedésekben, úgy jelenik meg a gyógyulás és változás lehetősége is. Eddig csak be voltál zárva egy öntudatlan és önbüntető folyamatba, de most már meggyógyíthatod azokat a fájó pontokat, amik miatt elkezdet ezeket a nem kívánt viselkedésmintákat.

A Hemi-Sync® nagy segítségedre lehet ebben a folyamatban, hiszen a Viselkedésmódosítás kategóriában több olyan verbálisan vezetett terméket kínál, melyek segítenek káros és negatív viselkedésminták megállításában, erős és ártalmas érzelmek felszabadításában, segítenek az önfejlesztésben és az önbizalom növelésében, segítenek egy konstruktív nap megvalósításában és segítenek egy jobb és szebb élet létrehozásában és megélésében.

A negatív és káros viselkedésminták felismeréséhez és megállításához szükséges mentális eszközöket a Monroe Intézet két napos „A tudat feltárása” workshopján is elérheted, melyről több információ itt található.