Insomnia avagy hogyan érjünk el egy jó éjszakai alvást a Hemi-Sync® segítségével

Hivatalos TMI Programok



Magyarországon jelenleg elérhető hivatalos TMI Programok:

– A Tudat Feltárása Workshop®

* A kínálat hamarosan tovább bővül

Nicoara Iván  – TMI Magyarország akkreditált oktatója

Következő TMI Programok


Mire számíthat


Mire számíthat vasárnap délután, amikor elköszönünk egymástól? Milyen változásokat fog tapasztalni?

Nem lehet általánosítani, mindenkire más hatással van ez a két nap, de azt elmondhatjuk, hogy Február 11-én hétfőn nem úgy megy munkába, mint eddig. Olyan érzések fognak önben kavarogni, melyekkel eddig lehet nem is találkozott. Csupa pozitív gondolatok lesznek ezek, és egyre inkább ezen érzéseknek a hatalmába szeretne kerülni, elmélyülni bennük. Arra fog vágyni, hogy ezeket a gondolatokat minél többször érezhesse, hiszen új energiákat adnak számára. Persze, csak ha hagyja. Ehhez a pozitív változáshoz mi csak az utat mutatjuk meg és az eszközt adjuk. A többi fontos összetevő már csak önön múlik.


Insomnia avagy hogyan érjünk el egy jó éjszakai alvást a Hemi-Sync® segítségével



A jó éjszakai alvás elengedhetetlen feltétele egy egézsséges élet megvalósításához. William Shakespeare által egyszerűen csak  „az élet ünnepének fő táplálója”-ként fémjelzet alvás, egy kritikus funkció, mely lehetővé teszi számunkra, hogy helyreállítsuk a létfontosságú fizikai funkciókat, ösztönözzük és támogassuk kreativitásunkat, javítsuk a jólét érzését és biztosítsuk  a megújuló energiaforrásokat a következő aktív időszakunkra.

Bár mindannyian tudjuk, hogy az alváshiány befolyásolja az életminőséget, kevesen ismerik fel a krónikus alvási problémákból eredő fiziológiai, pszichiátriai, érzelmi és mentális problémákat. Legyen akár túl kevés, túl sok, vagy csak nem megfelelő minőségű alvás, ezek mind zavart alvási minták, amik hatással vannak arra, hogyan nézzük ki, hogyan érezzük magunkat és hogyan teljesítünk a mindennapokban, illetve ténylegesen nagy hatással vannak az általános életminőségre.

A becslések szerint csak amerikában 50-70 millióan szenvednek alvási problémákban, amelyek jelentősen befolyásolják egészségüket, biztonságukat és éberségüket. Az elmúlt évtizedekben végzett vizsgálatok azt mutatják, hogy a krónikus alvászavarok is hozzájárulhatnak a szívbetegségekhez, a magas vérnyomáshoz, a stroke-hoz, a depresszióhoz, a cukorbetegséghez és más egyéb súlyos betegségekhez.

Az alvásról nagyon kevés ismeretünk volt, míg William C. Dement aki ma már az alvás elismert úttörőjenek számít, az 1970-ben megalapította a világ első alvás-zavaros klinikáját a Stanford Egyetemen. A 80-as években Dr. Dement az alvás, az alváshiány, valamint az alvászavarok diagnosztizálása és kezelése terén a világ egyik legfőbb kutatójává vált. Az ő nevéhez fűződik több ezer életének a megmentése „anélkül, hogy egyetlen beteget is látott volna” azáltal, hogy felkutatta, azonosította és nyilvánoságra hozta az alvászavarok és azok életminőségre gyakorolt hatásait.

Dr. Dement egyik legfőbb kezdeményezése, melyet az évek során Stanfordi-diákok ezreinek tanítottak meg, mely egyben óriási népszerűségnek is örvendet az „Alvás és álmaik” tanfolyam, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy az „álmossága az a vörös riasztás!” – ezzel mindenkit arra ösztönözve, hogy a súlyos következmények elkerülése érdekében ismerje meg saját fáradtsági korlátait.

A „Wake Up America: A National Sleep Alert” 1992-es alvásvizsgálati tanulmány szintén Dr.Dementhez kapcsolódik, mely által arra a következtetésre jutott, hogy az alváshiány vagy az alvászavarok okozta balesetek évente akár százmillió dollárba is kerülhetnek. A Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal szerint az „álmos vezetők” több mint 1500 halálos balesetért, és több mint 100.000 halált nem okozó közúti balesetért felelőlesek.

Mi az álmatlanság legfőbb okozója?

A szakértők egyöntetűen a stresszt nevezik meg első számú felelősként. Egyéb okok közé tartoznak a szabálytalan munkarend, a jet lag, betegség okozta fájdalom, a zavaró vagy kényelmetlen környezet, valamint olyan életstílus melyben dominál az  alkohol vagy koffein melyek egyértelműen akadályozzák az elalvást és zavarják az alvás folyamatát is. Súlyosabb problémák közé tartozik az alvási apnoe szindróma, melynek tünete a légzéskimaradás; akaratlan végtagmozgások mint például nyugtalan láb szindróma; és a narkolepszia, amikor akaratlanul is ébrenléti állapotból hirtelen mély alvási állapotba kerülünk.

A legtöbb felnőttnek az alvásigénye 7 és 9 óra közés esik. Ha ez a mennyiség  megszakítás nélküli, akkor az alvás regeneráló és egyben fiatalító is. Azok a személyek, akik rendszeresen kevesebb mint 7 órát alszanak, illetve 8 vagy annál többet de megszakításokkal, azok gyakran alváshiányos tüneteket jelentkeznek: ingerlékenység, figyelemhiány és fokozott stresszszint.

A legtöbb ember időnként észlelhet önmagán alvási problémákat, viszont  a krónikus és tartós alvási problémák komolyan befolyásolhatják az egészséget és a jólétet. Ha állandóan fáradtnak érzi magát, annak ellenére, hogy az ágyban elegendő időt töltött, akkor alvászavara lehet, és orvoshoz kell fordulni. A háziorvos is de az alvásszakértő biztos kezelést tud nyujtani.

Azoknál az embereknél, akik alkalmi alvási problémákkal küzdenek, néhány egyszerű módszer segíthet az elalvásban és a tartós alvás megtartásában:

Alkalmas környezet: Távolítson el minden zavaró hatást, például zajt vagy fényforrásokat, és szükség esetén cserélje ki a kényelmetlen matracát vagy párnáját.

Megfelelő ütemezés: Segít, ha kialakít egy megszokást, vagyis feküdjön le és kelfej fel miding ugyanabban az időben, még hétvégén is.

Kerülje a délutáni koffein-fogyasztást: A stimulánsok órákon át kifejthetik hatásukat, így néhány embernek nehézséget fog okozni az éjszakai elalvásban.

Kerülje az alkoholtartalmú italokat lefekvés előtt: Az alkohol zavarhatja a mély, és pihentető alvást.

Kerülje a kiadós vacsorát: A kiadós étkezés emésztési zavarokat okozhat; a sok folyadék fogyasztása pedig gyakori vizelési ingert okozhat.

A Hemi-Sync® nagy segítségedre lehet ebben a folyamatban, hiszen az alvást segítő kategóriában több olyan terméket megtaláható, melyek segítenek nemcsak az elalvás folyamatában de abban is, hogy egy mélyebb és pihentőbb alvási állapotba kerülj így, segítenek egy konstruktív nap megvalósításában és segítenek egy jobb és szebb élet létrehozásában és megélésében.

Az alvászavarok felismeréséhez és megállításához szükséges mentális eszközöket a Monroe Intézet két napos „A tudat feltárása” workshopján is elérheted, melyről több információ itt található.